Tuesday, March 4, 2014

Siste skirenn denne sesongen for Kasper

Da er langrennsski trening med skolen ferdig for i år og Kasper gikk avsluttende renn i dag. Føler sesongen nettopp har startet men det er slik det er her, bare et par måneder på hver idrett. Neste er 'track and field', friidrett. Kasper har rød lue og blå jakke;






Tirsdags ski

I dag gikk vi deler av Tour of Anchorage og hadde god lunsj på Thai restaurant. Det kommer stadig folk som har bodd her tidligere tilbake på  på besøk. I dag var det 3 stk fra Azerbaijan, New Orleand og Houston. 




Sunday, March 2, 2014

Mye å se på vei til Willow









Døra er åpen men det er de ikke så nøye med. 

Salg langs veien;









Iditarod restart


Vi kjørte ut til Iditarod restart i Willow (ca 1.5 time fra Anchorage. Masse folk, grilling og kos i nydelig vær. Møtte også en del nordmenn som heiet på de norske musherne;




Joar 




Grilling og øl til avkjøling i snøen:







Tour of Anchorage

Da har vi begge gjennomført Tour of Anchorage, 26 km totalt med 10 km tøff oppover i starten. Løypen måtte endres pga lite snø. Jan skulle egentlig gå 50 km og jeg 40 km men nå ble det 26 km istedet.  Jeg brukte 1:45 og Jan 1:35!  





Jan startet 1 time før meg. De starter 50 og 50 og det er 1600 deltagere;) det var en del kø når jeg gikk og det var skøyting, klassisk og også blinde med guide som gikk!






Saturday, March 1, 2014

Bare i Alaska



Iditarod


Da har vi vært på vår første Iditarod! De hadde kjørt inn snø i gatene slik at de kunne gjennomføre starten av Iditarod;)

ExxonMobil er hovedsponsor og hadde en mottakelse med mat og drikke i startområde. Masse folk og stor mediedekning;) Veldig kjekt. Den ordentlige starten går fra Willow i morgen. 










Ulu factory der de lager spesielle Alaska kniver (ulu)