Saturday, September 6, 2014
Vaffeljern
Trodde ikke du fikk tak i 'norsk vaffeljern' Anchorage, men fikk tips etter vaffellunsj hos Pilaxy i dag, så nå kan vi kose oss med ordentlige vafler;)
Fotballkamp
Det ble utklassing med 72-0 mot Eagle River en regnfull fredagskveld. Det blir mye kicking og field goal på Oskar når de gjør så mange touchdown. Det var god stemning med cheerleading og bandet var med på tribunen.
Friday, September 5, 2014
Mount Baldy og Blacktail Rocks
I dag la vi ut på langtur og hadde planlagt tre topper, men måtte snu etter to pga det dårlige våret som kom. Men de to toppene var kjempeflott tur. Vi startet på rundt 500 m og første topp var 1000 m (blir kallt Eagle Rivers Flattop da det er tilsvarende tur) og Blacktail Rocks er 1355 m og spennende bratt og spisst fjell.
Wednesday, September 3, 2014
Kincaid singletrack
I dag var jeg på sykkeltur i Kincaid med løpegruppen jeg har vært med noen ganger og det ble nydelig vær. Etter syklingen var det frukt og feiring av bursdag til en av damene på parkeringsplassen. En av de som var der er med å bygge løypene og hadde fått en av løypene oppkalt etter seg, så hun ledet vei.
Tuesday, September 2, 2014
Powerline Pass to Indian Valley
Dette er den 15 året de går denne turen som ender opp i Indian Valley der Dick, mannen til Mary Jane, etter ca 6 timers tur, venter med øl. Så kom ektefellene og spiste på Turnagain House. Fantastisk mat og morsom gjeng;)
Monday, September 1, 2014
Lazy mountain
Navnet hadde det ihvertfall ikke fått for stigningen, over 900 meter på 4 km. Men vi startet lavt i Palmer og toppen er 1118 m høyt. Vi gikk en rundtur og fikk lyst til å gå til Matanuska peak som er det spisse fjellet i bakgrunn, når vi har litt bedre tid. Vi kjørte og hentet Kasper som var på State Fair's siste dag.
The Ramp
Etter turen fra Valdez rakk vi en tur opp til 'The Ramp' som er 1600 m høyt og 20 m høyere enn O'Malley og det nest høyeste Chugach fjellet en kan se fra Anchorage. Etter å ha klatret en 'rampe' kom vi til et stup på andre siden av fjellet (ca 700 m ned) og fantastisk utsikt. Vi var de eneste på vei ned i åttetiden på kvelden og fikk sett vår første ulv på ca 200 m avstand.
'The ramp' er trekanten litt høyre i bilde.
Hidden peak og O'Malley i bakgrunn
Subscribe to:
Posts (Atom)

































