Sunday, October 5, 2014

Snø


Det ble ikke noen fjelltopp på oss i dag pga lavt skydekke og snø over 300 m. Det ble en liten tur inn mot Rabitt Lake før middag på en italiensk restaurant for å støtte basketballaget til Sabrina.

City championship


I dag spilte Kasper og laget (South) city championship mot East. South har vunnet alle sine kamper og ble seriemestere ( også mot East), men det var stang ut i dag. Det gjaldt også på dømmingen, og de tapte i siste minutt 18-14. Kasper slo hodet i en takling i siste del av kampen og fikk en liten hjernerystelse, men det ser heldigvis ut til å gå bra (treneren kom innom i kveld og sjekket hvordan det gikk). Det var mange triste gutter som måtte levere inn utsyret etter kampen i dag.



Friday, October 3, 2014

Permanent divident fund

Hvert år utbetaler de penger til alle innbyggerne i Alaska og i år var det over 1800 dollar per person, som ble utbetalt i går, så det var helt kaos på matbutikken i dag (Costco).


Lagde pai og pizza og Pilaxy, Margrete og ungene kom på pizza.

Fotball South-Bartlett (senior evening)


Telefonen ringte et par ganger litt over fire i natt og jeg trodde først det var noen som ringte feil før jeg koblet at det var senior dag (feiring av siste år på high school). De skulle overaske Eli med senior frokost. De sprang opp på rommet for å vekke henne og hun kom tilbake i sju-tiden og gikk og la seg en times tid før skolen.

South har vunnet alle sine kamper til nå og i dag var den siste kampen mot Bartlett (erkefienden). South ledet 21-7 før Bartlett nærmet seg innpå 21-14 før Justice Agafa fikk sin 5 touchdown for kvelden og Oskar sin femte fieldgoal. Her hopper Jutsice salto inn for touchdown:

Veldig spennende kamp som endte 35-14 til South som nå er seriemestere.

Før kampen ble alle senior-foreldre ropt opp på banen sammen med hver enkelt spiller og i pausen gikk senior cheerleader og foreldre frem på banen mens de fortalte litt om hver enkelt cheerleader. Jeg var den eneste med to store sløyfer, en for fotballsønnen og en for cheerleaderdatteren...blir ikke mer amerikansk enn det :) Ekstra kjekt at så mange venner kom å så på kampen:)

Eli på toppen til høyre og Oskar i røde sko som skal kicke til venstre:

Thursday, October 2, 2014

Solnedgang

Jan dro på joggetur fra Potter Marsh til Mc Hugh. Nydelig solnedgang. 





Wednesday, October 1, 2014

Fotball

Jeg og Kasper dro på JV kamp. Det var iskaldt selv med dunskjørt, lue, to votter og to dunkakker.... Brrrr



Bodenburg Butte og plukke grønnsaker hos Pyrah's


Midt i Palmer, som er helt flatt deltaområde, ligger det en liten kolle som isen ikke har erodert vekk. Flott utsikt 360 grader rundt. Etterpå dro vi til Pyrah's for å plukke grønnsaker, men litt sent på sessongen.





Denne mini brokkolien var den eneste igjen:) Men vi kjøpte poteter, løk, spinat og artisjokk:)