Wednesday, February 4, 2015

Alyeska ski skole

I dag kjørte jeg med Tracy til skiskole og det var nydelig sol over tåken. Vår fantastiske instruktør Bre i gul jakke. 











Tuesday, February 3, 2015

Spencer loop


Jeg tok Spencer loop for første gang i år og det er ganske mye oppover så en tung løype. De andre gikk Hillside og så dro vi på lunsj etterpå.


Monday, February 2, 2015

Frost



Superbowl

Jennifer kom innom og så superbowl  og vi var alle Seahawks fan og var alle i sjokk over det strategisk dårlige spillet der de fikk en 'interception' og tapte. Men det stoppet oss ikke fra å kose oss med hjemmelaget hamburgere. grillsessongen er ennå ikke over;)




Sunday, February 1, 2015

Ski for women


Jeg og Eli var 'the sweethearts'i Ski for Women i dag, et skirenn til inntekt mot vold for kvinner. Nydelig sol og 4 km flott løype.


ExxonMobil party

I kveld var det Las Vegss ExxobMobil party. Alle fikk tildelt brikker som de kunne sende inn til loddtrekninger eller spille poker eller 21 for å øke gevinsten. Det gikk bra en stund før vi gikk 'all in' og tapte alle pengene;








Snøskredkurs i Turnagain pass


Det ble en fantastisk dag i sol og pudder i Turnagain pass. Vi ble delt inn i to grupper på 7 stk så gikk vi til Seattle ridge mens de andre gikk til Tincan. Det var lite snø i starten og det var uvant å gå med slalom/randone utstyr med feller oppover. Vi gikk et par timer opp til 2700 ft der vi gravde for å teste snøkvaliteyen. På toppen var det et lag med pudder og under var det 1.5 m med hardpakket snø, nesten is, så det var tungt å grave. Men det tyder på stabilt og trygt terreng.
Høydepunktet var å renne ned på pudder!!



Vi startet i skyggen og vare -13 grader;


Det ble fort varmt da vi gikk oppover;






Tåken ligger nede i Turbagain arm;


Gravde 
'Snowpit';



Snølag;




Og her er instruktøren vår, Leigham





Då høydepunktet å kjøre ned







Litt mer utfordringer på slutten





På vei hjem lå tåken fremdeles i Turnagain Arm;