Tuesday, March 3, 2015

Archangel Trail in Hatcher's Pass


Tirsdagsgruppen dro opp til Hatcher's Pass og fra regn til snø. Det hadde kommet 15 cm nysnø så det var litt vanskelig å skøyte men vi koste oss i vintervær:


Mens vi venter:

Monday, March 2, 2015

Skiavslutning

I dag var avslutning for skigruppen og Kasper og en annen jente fikk diplom som MVP (most valuable player). De ropte at han måtte holde tale som han holdt og syntes var gøy. Nå er det fridrett som blir neste aktivitet.

Fur Rendezvous- Snøskulpturer


Vi dro og så på snøskulpturene etter jobb på visitorsenteret:

Sunday, March 1, 2015

Hatcher's Pass


Det var tåke da vi våknet og gjennom hele byen og Palmer men så ble det strålende sol og nysnø i Hatcher's Pass og vi gikk opp på Goverment ridge siden denne gang og fikk fantastisk tur ned i lett puddersnø:) Det var masse folk som koste seg og det er så mange muligheter nå som det er veldig liten snøskredfare.



ExxonMobil Iditarod reception


I år hadde ExxonMobil mottagelse på Hard Rock cafe, med mat og drikke og de tre meste kjente musherne, Dallas Seavey (som vant i fjor), Ally Zircle (flere andre plasser) og Martin Buser (tidligere vinner og mange fans)

Nordlys

Eli så nordlys da hun kjørte hjem i ett tiden i natt så da dro Kasper, Eli og jeg litt lenger opp i åsen for å se bedre. Bildene fra mobilen ble ikke så bra, men du kan se noe grønnskjær:



Hatcher's Pass

Da har vi vært på vår første randone i Hatcher's Pass. Det var veldig dårlig sikt men kjekt å være ute på tur. Vi gikk fra Independent Mine til Microdot og kjørte ned på den andre siden (nord). Vi måtte ta det veldig rolig pga dårlig sikt og steiner. På vei ned stoppet vi på Mad Hatcher's;








Mad Hatcher's