Sunday, May 3, 2015

Sykkeltur i Kincaid


Årets første sykkeltur i Kincaid. De anbefaler ikke å bruke single track før det tørker enda bedre opp så vi tok en rundtur på asfalt fra Rasberry, til Earthquake park og rundt flyplassen og tilbake. Masse folk og skikkelig vårfølelse:

Saturday, May 2, 2015

Bird Ridge


I dag tok vi med de spreke ungdommene til Bird Ridge som er 1067 m høyt og vi starter fra havnivå så det er mye stigning. Vi har aldri sett så mye folk på tur bla.a var det flere speiderklubber der. Det var en nydelig dag med T-skjorte vær gjennom skogen og litt kaldere på toppen. På vei hjem stoppet vi på Turnagain Arm Pit som åpnet i går:)
Kasper var på fotball-camp og Oskar på paintball-bursdag.





Sjekk floen som kommer inn (bore tide):


Utemøblene er nå tatt ut og vi satt ute for første gang i år:

Friday, May 1, 2015

Lake Hood og friidrett championship


Vi tok en tur til Lake Hood (verdens største sjøflybase) og så så vi på Kasper hoppet lengde i friidrett championship. Det ble desverre ikke finaleplass men morsomt å se på.

Introducing a Girl to Engineering


Da er det 1 år siden forrige gang jeg var med på ExxonMobil sin dag der de inviterer over 100 7 og 8 klasse jenter og prøve å få de interesert i å studere ingeniørfag. Denne gangen var jeg ansvarlig for å lage en av de ni demo stasjonene. De lagde sin egen olje som de trasnporterte gjennom rørledningen til reffineriet:

Flattop, Whittier og Wildlife conservation center



Det ble en aktiv dag der vi startet tidlig med å gå opp Flattop før vi dri ned til Girdwood og spiste lunsj på Bake Shop. Deretter dro vi til Whittier og gikk Portage Glacier Pass men vi kom ikke helt ned til vannet pga for mye snø. Men det var utrolig varmt og fint og nydelig utsikt. På vei hjem dro vi innom wildlife senteret og så bl.a bjørn før hele gjengen dro på Mooses Tooth:)


Flattop

Portage Glacier

Wildlife conservation center