Saturday, February 21, 2015

Iron Dog

Iron dog 'THE WORLD’S LONGEST,TOUGHEST SNOWMOBILE RACE' startet for første gang i 1984 og går fra Big Lake (Willow) til Nome og til Fairbank. I år var første gang de hadde en seremoniell start i Anchorage og de kunne nesten ikke ha vært mer uheldige med været. Vi våknet til vind og pøsende regn (William dro kl fem i morges, rett før regnet). Eli og Ryan så på Flying Iron dog showet i går, så det var bare Jan, meg og guttene som dro inn til byen for å se på i dag. På tross av mildværet ble det et bra arrangement som ble sendt direkte på tv. Vi gikk innom Visitor senteret der Oskar og Kasper puslet ferdig puslespillet. Vi har aldri sett et snøscooter freestyle show live og det var helt utrolig (og skummelt) å se på!


DMV

Gratulerer til Kasper som besto teoriprøven!! Vi fikk overbevist de som jobbet der sist gang om at papirene vi hadde var gode nok, men det gikk ikke så bra denne gang. Så nå må vi skaffe et oppdatert bevis på at han ikke får Social Security nummer og så kan han begynne å øvelseskjøre;) Det er alltid stappfullt på DMV og masse å se på!




Friday, February 20, 2015

Løpetur


Det var ihvertfall kuldegrader på løpeturen i dag men nå er det meldt mildvær og regn i morgen. Oskar og William hadde det kjekt i Alyeska og kom hjem sliten etter lange dager på ski.
Første bilde er fra de stakkars groomerene som gjør en fntastisk jobb med det lille de har av snø.




Thursday, February 19, 2015

Turnagain arm

Veien til Girdwood ble stengt i morges pga steinras men de åpnet heldigvis i formiddag. William og Oskar dro ned på ski og skal overnatte på Alyeska hotellet. De hadde mid-week tilbud der du får fri skipass og matkupong og tror de gledet seg til basseng og kveldskjøring. Det var også foreldremøte på skolen og Kasper fikk bl.a en 'fitness award' (signert av Barack Obama) som de ba oss legge i 'college' permen hans:)


Noen fine bildet på vei hjem fra Girdwood i dag:

Wednesday, February 18, 2015

Skytebanen


William hadde lyst til å prøve å skyte og de kom hjem og smilte fra øre til øre etter å ha vært med Spencer og faren på skytebanen nede på Rabbit creek:

Fisher House


I dag dro Eli, Kasper og jeg til Fisher House der vi lagde middag til krigsveteraner og familier til skadde soldater. Huset ligger ved sykehuset inne i basen så vi måtte varsle på forhånd og få godkjennelse for å kjøre inn. Det er løpegruppen som organiserer middag en gang i måneden og så går det på rundgang i gruppen. Eli bakte horn og Kasper lagde gode sjokoladekjeks. Ellers lagde vi tortelinisuppe og salat og alle sammen spiste der:

Multitasking:

Scenic Seward Highway


De sier veien til Girdwood er en av de fineste veiene i USA og det var ganske flott i dag: