Friday, October 30, 2015

Hood River

Vi kjørte til Hood River og spiste fantastisk god pizza med trøffelolje og geitost. 




Mucca Osteria

Vi spiste på en god italiensk restaurant på kvelden.



Vi prøvde også et nytt bryggeri

Thursday, October 29, 2015

Cougar town

Vi spinster lunsj på Cougar grill på vei hjem fra Mt St Helen. som nesten var litt Alaska stil;


De hadde pyntet på toalettet 


Det var veldig god mat. Det er smekkfullt her på sommeren men vi var de eneste i dag.


Tett i tett med stubber 

Avskjedsfest på Anchorage Brewery

Jan hadde avskjedigfest på Anchorage Brewery i dag som egentlig var stengt men åpnet for privat selskap. Det var veldig koselig.




Mount St Helen

I dag ble det en ny fjelltopp; Mt. St Helen som er 8366 (2725 m) høyt så mye stigning. Vi måtte ha permit for å gå til toppen. De selger 100 per dag og våren 2016 begynner allerede å bli utsolgt. Det var bare 7 stk i dag. Vi skulle egentlig i morgen men det er meldt snøstorm. Vi startet i regn så veldige mye vind men var så heldige å fikk sol på toppen. Det er 10 timers tur men vi brukte seks. Når jeg ringte skogsvokterene før turen sa de det kom til å bli en lett tur for oss som var fra Alaska;)  

Fjellet hadde sist utbrudd i 2008. Vi kunne se røyk nede i krateret. 

Vi så ned på Krateret i St Helen. I bakgrunn ser vi Mt Rainier.


St Helen



Mt Hood

På kammen av St. Helen



Det var et par tyskere som tok bilde av oss. 

På toppen, som nesten var vindstille.



Kongestol
















Tre-kos

Fat Head's brewery

Etter nydelig middag på Andina (en Peruansk restaurant) dro vi innom Fat Head bryggeri som hadde vunnet masse priser for sitt øl;






Tuesday, October 27, 2015