Thursday, December 24, 2015

Gullringmoen


Jeg våkner tidlig pga jetlag og tok en tur rundt Gullringmoen før de andre våknet



Hedda dro ut på som daglige treningstur


Saturday, December 19, 2015

På vei hjem

Da sitter vi endelig på flyet på vei til Amsterdam og gleder oss til å komme hjem. Flyet ser helt nytt ut og vi er så heldige å få reise business med seter som kan legges helt flate.


Hussjekk

Da er huset tømt og det ser helt strøkent ut så da blir det ingen problemer med å få depositum tilbake. 





Thursday, December 17, 2015

Eli og Oskar fremme i Stavanger


Det var en lettelse når Eli, Oskar og Jan ringte fra Stavanger og at alt hadde gått greit bortsett fra alle forsinkelsene. Eli fikk ikke baggasjen i Oslo som sikkert var like greit siden det var mye å dra på inn til Ambassaden. Hun har ikke fått baggasjen ennå så håper den dukker opp snart. Det gikk heldigvis veldig greit på ambassaden så da er studentvisa på vei i løpet av 10 dager:)

Etter litt styr med sofasalg her var det endelig noen som hentet den i kveld. Nå er huset helt strøkent og rent og det er utsjekk i morgen kl 2.

Jeg var på veldig koselig og morsom lunsj med Hilde, Tracy og Rachel i dag. Hilde kom for andre gang tilbake til Alaska siden hun flyttet i sommer og de skal feire julen her. Jeg fikk et nydelig smykke av Rachel og Hilde av en snøkrystall for minner om alle skiturene vi har hatt i Alyeska.

Jeg hentet Kasper fra sin siste skoledag på South og kompisen Kevin sa at det var veldig mange jenter som begynte å gråte siden Kasper skal flytte. Han er på besøk til en venninne nå og de har vært på lysshowet i dyrehagen.

I morgen er det min første trening denne uke (som er uvant siden jeg har trent nesten hver dag siden jeg flyttet hit). Etterpå er det lunsj med løpegruppen, utsjekk av huset, og møte ei fra visitorsenteret downtown, og 40 års dag på kvelden. Så det skal bli en morsom og travel slutt på oppholdet.



Vasking og salg


I dag kom vaskere og tepperensere til huset og jeg fikk også solgt unna siste rest. Sofaen fikk jeg til slutt solgt til en i løpegruppa og vi skal prøve å få den fraktet i morgen. Jeg skulle egentlig spise med Jennifer og John men rakk det ikke så de kom en tur innom hotellet på kvelden så dt var veldig koselig. Kasper har siste dag på skolen i morgen.

Wednesday, December 16, 2015

Hektisk dag


Vi dro i firetiden i morges til flyplassen slik at Eli startet på den lange reisen hjem. Oskar skulle egentlig ha eksamen i morges men skolen ble stengt pga snøstorm så det var usikkert om den ble utsatt eller om han måtte ta den etter jul Til slutt ble det bestemt at de slapp eksamen og karakteren ble basert på standpunkt:) Alle fly inn til Denver ble forsinket eller kanselert så Eli skiftet først til et tidligere fly men måtte gå gå av siden de stengte flyplassen i Denver, men hun kom til slutt med et annet fly til Frankfurt. Oskar satt 3 timer på flyet mens de fjernet snø fra rullebanen og avisning så han rekker ikke flyet videre til Oslo. Eli må dra med 50 kg baggasje alene så håper det går greit.
er Det kom en hel gjeng i dag for å pakke og flytte alle møblene. De sprang rundt og løftet i 9 timer med bare en kort pause. Og dette gjør de nesten hver dag så det var veldig imponerende. Det ble snøstorm og utrolig mye vind så de blåste nesten over ende. Men nå er alt av gårde og i dag fikk jeg solgt det meste.

Monday, December 14, 2015

Pakking

I dag ble det 12 timer i huset med rydding og pakking og jeg møtte Eli til lunsj. Mens jeg var ute ringte de fra flyttebyrået og fortalte faren til de to brødrene som pakket hos oss døde i en arbeidsulykke i Anchorage i dag. Føler vi har blitt litt kjent etter å gått oppi hverandre i 3 dager og synes veldig synd på de. De skal prøve å få noen andre i morgen så vi får se hvordan det går med pakkingen. Eli reiser kl 6 i morgen tidlig og møter Oskar i Denver, etter hans matteeksamen i morgen tidlig. Kasper sitter å øver på eksamen mens jeg må prøve å få solgt forsterkere, kjøleskap og sofa. Noen hentet den ene sofa'n i går og trodde ikke vi fikk den ut men de kom mannsterk og det gikk til slutt. Noen skal hente tredemølla i morgen men den er et herk å få ut så håper det kommer noen flyttefolk som kan hjelpe.